vrijdag 29 juni 2012

Start van de laatste rechte lijn!

Eindelijk.... een beetje tijd gevonden om een bericht te plaatsen op de blog.

De laatste weken is er hard gewerkt. Het huis is zo goed als klaar (uitgezonderd een paar dozen uitpakken) en ook mijn uren geklopt op het werk. Hierdoor dus weinig tijd om te trainen.

Met twijfels trok ik zaterdag dan naar de Veluwe. Daar had ik afgesproken met m'n maatje Paula Ijzerman. Zaterdag hebben we wat "op den wilden boef" door de Veluwe gelopen. Een 25km stonder er op de teller. nergens last, dus dat was al goed.

Na een nachtje in een tentje te hebben doorgebracht op de camping Boszicht in Laag-Soeren zakten we zondagochtend zéér vroeg af naar de startlocatie van de Veluwezoomtrail 2012. Een trail van 53km door de Veluwe.


Tentje opzetten. ( Tevens enigste foto gezien de weersomstandigheden.)
Om 09:30uur werd door Jan Strijker (een oude bekende van de TAR2010) de start gegeven. Het was zeer regenachtig en winderig weer. Dit maakte het soms lastig.

Ik ga geen waanzinnig relaas geven, maar het was fantastisch leuk om (oude) bekenden tegen te komen op een fantastich parcours. Ik schat minder dan 1km asfalt. Gezien ik mijn fototoestel vergeten was en er veel regen was zijn er geen foto's van tijdens de trail.
Leuk was het om een stukje te lopen met Luc "Spartaan" De Jaeger. Hij voelde zich wel een beetje schuldig over het 24uur verhaal. Hij had me dit aangepraat. Maar..... dat was natuurlijk voor niets nodig.
Tevens kwamen we nog enkele TAR2010 lopers tegen. Het was een fantastisch weekend.
Robin Kinsbergen heeft wel een filmpje van de korte trail gemaakt.

Vandaag kijk ik weeral uit naar morgen. Morgenvroeg om 05:00uur sta ik aan de start van de Ardennen Mega Trail. (88km 4800D+) Tijdens de wedstrijd is er enkel bevoorading met water. Eten dient dus allemaal meegenomen te worden. het zal me benieuwen.

Na een periode van NIET trainen zal dit een test worden. Tevens is dit de aanvang voor de laatste rechte lijn richting Chamonix met volgende punten op de agenda: - 1 week hoogtetraining rondom de Zugspitze, - Monschau Marathon, - ergens een nachttraining, -....

En nu.... mijn zakje maken voor morgen!!

1 opmerking: