zaterdag 21 april 2012

La Bouillonnante

Vandaag starte voor mij een beestige 8-daagse met La Bouillonnante! Samen met Tinne (mijn vrouw) waren we vrijdagavond reeds afgezakt naar Bouillon. Fileleed zorgde er voor dat we meer dan 3 uur onderweg zijn geweest! Goe begin!! Toch nog de startnummers gaan halen en eten alvorens we onder de lakens kropen.

Zaterdagmorgen werden we om 7uur verwacht om te ontbijten, 8u30 was er een briefing en om 8u45 was de start. Ik hoef het niet te zeggen zekers..... het was druilerig tot mestnat weer.

Even voor de leken: La Bouillonnante is een trail van 54km met 2500Hm+ en wordt de zwaarste in België genoemd voor die afstand. Met dit weer zou dat heus wel eens kunnen.

Van het verkregen plan konden we wel iets maken doch een echt beeld van hoe het onderweg ging zijn, konden we pas op de trail ontdekken. Aan de aankomst troffen we al direkt bekenden! Leuke bekenden!! Wim, Jack, nog andere leden van TJAK Tielen, Dirk en Heidi eveneens TAR volk.

Nu, we kunnen veel zeggen over de trail, over het weer, over de hagelbuien, over het slijk, over de ijzeren trappen waar we 15' moesten wachten op tegenliggers,......etc maar foto's zeggen toch ook wel iets!


Start vanuit het Chateau van Bouillon!

Slijkerige paadjes! En geloof me dit was nog een proper paadje!!
Op +-30km aan het genieten van een droog momentje!

De laatste serieuze helling!


Tevreden na de finish op 7u58' (2 minuutjes binnen de limiettijd!)
Ik ben fier op Tinne dat ze bijna zonder training deze zware trail tot een goed einde heeft gebracht, doe het maar na!!!

Zo is deel 1 van de 8-daagse op een fantastische wijze beëindigt. Nu ga je me enkele dagen niet horen daar ik geen PC meeheb naar het Zwarte Woud.

Tot binnen een goede week!! 


2 opmerkingen:

  1. Geert, maar vooral ook Tinne: topprestatie! Ik hoorde dat het parcours verschrikkelijk slecht was, dan hebben jullie het erg goed gedaan! Hulde! En nu veel plezier op de Westweg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sluit mij volledig aan: proficiat Tinne! XX

    BeantwoordenVerwijderen