maandag 27 augustus 2012

De spanning stijgt.......

Jaja, nog 4 dagen en het startschot voor de Ultra-trail du Mont-Blanc 2012 zal weerklinken in Chamonix. In Chamonix zijn alle voorbereidingen reeds in volle gang en meer en meer zie je lopers (herkenbaar in T-shirts van één of andere loop) door de straatjes dwalen.

Natuurlijk kom ik hier dan toch bekenden tegen! Martine Hofstede kan spijtig genoeg niet deelnemen aan UTMB en heeft tot haar spijt haar toppoging om Mont-Blanc te beklimmen in rook zien opgaan door het Franse chauvinisme, maar heeft toch nog een stukje van haar vakantie hier gespendeerd.

Chamonix is het mekka van de extreme outdoor sporter. Elk vooraanstaand merk (Lafuma, Salomon, The North Face,......) heeft hier zijn eigen winkel. Tot mijn spijt heb ik al meermaals moeten ervaren dat Chamonix een stadje is waar veel Beau Monde rond loopt en de prijzen (vooral eten en drinken) ronduit duur zijn.

Ik zit hier samen met Tinne, Lies en mijn ouders en zelf hebben we al iets meer dan een week genoten van de fantastische natuur in de wijde omgeving. Echt de moeite waard!

De crew 1
De crew 2
Deze week heb ik vooral getracht wat te acclimatiseren en te genieten. De eerste helft van de week was het verschrikkelijk warm. Temperaturen van om en bij de 30 a 35°C, weinig wind, kortom stikkend heet, maar beter dan koud!

Hete temperaturen = ijsjes eten!!!

Schaduw opzoeken aan het Lac Vent.

Verder was er ook de verkenning van de laatste klim en afdaling van het de utmb. De Tête aux Vents is een klim van om en bij de 4 kilometer waarbij men een 700m stijgt. Stijl! Rotsig! Dit zijn de dingen die me zijn bijgebleven van de klim, en dan zwijg ik nog van de afdaling.

Krachttraining???

Een leuke wandeling was ook die naar Rochers des Mottets. Een klein hutje in een rotsig gebied. Na wat genoten te hebben van het zonnetje en een drankje in de hut hebben we (vader en dochter) onderweg naar beneden dan toch even geklommen. Btw het stelde niet veel voor zele bij de papa!)

Boulderen met een groot vraagteken! :-)
 
 


Lies kon niet achterblijven natuurlijk!


Op zondag ben ik even alleen op stap geweest. De lift naar Planpraz, kwestie van de benen enigszins te sparen, verder gewandeld naar Le Brevent ( 2525m), even relaxen met een stukje taart, afdalen via Refuge Bel-Lachat en dierenpark Merlet naar Les Bossons. Onderweg Paul en John tegen gekomen die ook gingen deelnemen aan enerzijds UTMB of de TDS. Eén ding wil ik meegeven over dat gesprekje: op m'n vraag wanneer Paul ergens zoekt aan te komen op de UTMB is zijn antwoord: ZONDAG.

Hieronder nog een impressie van de wandeling zondag:


Koffie verkeerd, tarte aux myrtilles en de gazet!
Mont-Blanc door de wolken door!
 


Zo, we tellen stilletjes aan af en meermaals krijg ik de vraag hoe men de wedstrijd, of mezelf, kan volgen.

Allereerst is mijn startnummer 3150.

Je kan via facebook mijn stand van zaken zien verschijnen zodra ik ergens een checkpoint ben gepasseerd. Voor degene die dit medium verafschuwen kan men naar de site gaan van de organisatie: http://www.ultratrailmb.com/

Hier kan men eventueel, tegen betaling overwegen om een sms te laten versturen bij het passeren van een checkpoint: http://www.ultratrailmb.com/page/125/Suivi_par_SMS.html

Alé, vandaag komt mijn maatje, Paula Ijzerman, nog toe en zoek ik deze week toch wel echt de batterijtjes op te laden!

2 opmerkingen:

  1. Wow Geert, die voorlaatste foto (waar je gehurkt zit aan dat riviertje) is echt super! Precies een heel knappe omgeving daar.

    Veel succes in elk geval! Ik ga zo goed mogelijk proberen om je te volgen, maar zelf heb ik het ook wel erg druk vanaf eind deze week. Toch moet het tussendoor wel lukken om via Facebook op de hoogte te blijven van je prestaties.

    Veel doorzettingsvermogen, veel plezier ook zeker, en ideaal weer gewenst!

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Goele,

      Thanks for the support!!

      Gij veel plezier met de voorbereiding van een nieuw schooljaar en binnenkort spreken we zeker eens af!!!

      Grtz! X

      Verwijderen